Minden NAV-os teendő a BizXpert regisztrációtól az első számláig

0. Lépés: BizXpert regisztráció

Regisztráltál már a BizXpertbe?

Akkor irány az  egyes lépés

Akkor regisztrálj ITT a BizXpert ingyenes online számlázóba. Ehhez csak egy Felhasználónév, egy e-mail cím, és egy jelszó kell.

1. Lépés: Ügyfélkapu

Van már Ügyfélkapud?

Akkor jöhet a kettes lépés.

Ha nincs, akkor létre kell hozni egyet. Ezt meg lehet tenni online itt: https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio#ancor , vagy személyesen a legközelebbi kormányablaknál.

2. Lépés: Cégadatok kitöltése

Kitöltötted már a Cégadatokat a BizXperten belül?

Akkor jöhet a hármas lépés.

A cégadatokat a Jobb felső sarokban található Beállításokonon belül az Álatlános beállítások->Cégem adatai menüpont alatt állíthatjuk be. Amennyiben nem cég vagyunk, hanem egyéni vállalkozó, adószámos magánszemély, úgy a Cégnévhez a saját nevünket adjuk meg.

3. Lépés: Számlázó bejelentése a NAV felé

Van könyvelőd?

Ha van, akkor a BizXperten belül kattintsunk a jobb felső sarokban lévő NAV/ÁNYK gombra, azon belül Számlázó bejelentésre. Ott adjuk meg a regisztráció dátumát. Ha ezt a dátumot nem tudjuk akkor az első BizXperten belül kiállított számla létrehozásának a dátumát adjuk meg, de ha még nem állítottunk ki számlát, akkor a mai nap is megfelelő. Kattints a “Kérem az adatokat” gombra, és a letöltődött XML fájlt küldd el a könyvelődnek, hogy jelentse be a számlázót. Edge böngészőn nem mindig lehet ezt a fájlt letölteni, így erre a műveletre érdemes a Firefox vagy a Chrome böngészőt használni.

Ha ezzel megvagyunk, jöhet a negyedik lépés.

Ha nincs, akkor a BizXperten belül kattintsunk a jobb felső sarokban lévő NAV/ÁNYK gombra, azon belül Számlázó bejelentésre. Ott adjuk meg a regisztráció dátumát. Ha ezt a dátumot nem tudjuk akkor az első BizXperten belül kiállított számla létrehozásának a dátumát adjuk meg, de ha még nem állítottunk ki számlát, akkor a mai nap is megfelelő. Kattints a “Kérem az adatokat” gombra, és letöltődik egy XML fájl. Edge böngészőn nem mindig lehet ezt a fájlt letölteni, így erre a műveletre érdemes a Firefox vagy a Chrome böngészőt használni.

Van ÁNYK feltelepítve a számítógépedre?

Akkor töltsd le itt, és telepítsd. Ezen keresztül lehet mindenféle nyomtatványt beküldeni a NAV felé.
https://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok

Ha van, akkor nyisd meg, majd kattints a Szerviz menüpontra, azon belül pedig az Egyedi importálás gombra. Itt keresd ki a letöltött XML fájlt, és kattints a Megnyitás gombra. Ezután a B oszlopban a Székhely/telephely/fióktelep/lakcím sorban a cím egyben van, ezt külön kell szedni, közterület neve, jellege és házszám szerint. Ezután szintén a B oszlopban, az Ügyintéző neve, és telefonszáma nevű mezőket is ki kell tölteni.

Ha ezzel megvagyunk, akkor felül a Kapcsolat az Ügyfélkapuval gombra kell kattintani, majd a Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldése gombra. Ha mindent rendben talált a program, akkor a kattintsunk ugyanúgy felül a Kapcsolat az Ügyfélkapuval gombra, majd a Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül gombra. Ezután felugrik egy ablak, ahol be kell jelentkeznünk az ügyfélkapunkkal, és beküldhetjük a nyomtatványt.

Ha ezzel megvagyunk, jöhet a negyedik lépés.

 

4. Lépés: NAV adatszolgáltatás

Van adatszolgáltatásra köteles számlád?

Ezek a számlák kötelesek az adatszolgáltatásra:

-2018.07.01-től minden cégnek/adóalanynak kiállított 100.000 Ft.- feletti ÁFA tartalmú, vagy azt meghaladó számla

-2020.07.01-től minden cégnek/adóalanynak kiállított számla

-2021.01.01-től minden számla

Ha nincs ilyen, akkor további teendő nincs, jöhet az ötödik lépés.

 

Ha van ilyen számlád, szükséges lesz a NAV Technikai felhasználó adatainak a megadása.

Van már Technikai felhasználód?

Ha van már Technikai felhasználód, akkor ezeket az adatokat (Technikai felhasználónév, Jelszó, Aláíró kulcs, Cserekulcs) meg kell adni a BizXperten belül, ha a jobb felső sarokban a NAV/ÁNYK gombra kattintasz, majd a Technikai felhasználóra. Ha megadtad, akkor kattints a Mentés gombra, és ha minden rendben van, akkor megjelenik, hogy “Sikeres technikai felhasználó beállítás”, majd az ablak bezárul, és küldi a számlákat a NAV felé, amiket meg is nézhetsz a NAV/ÁNYK->Számla státusz lista menüpont alatt.

Ha valami miatt nem fogadja el az adatokat, akkor a következőket kell ellenőrizni.
– megfelelő jelszót adtál-e meg,
– nem-e került szóköz valamelyik mezőbe,
– a megfelelő adószámhoz tartozik-e a technikai felhasználó
– a NAV oldalán a technikai felhasználónál a Számlák kezelése és Számlák lekérdezése jog be van-e állítva.
-Amennyiben mindent rendben találtál, érdemes új jelszót generálni a NAV oldalán a technikai felhasználóhoz, majd újra generálni a kulcsokat. Ha így sem sikerül, akkor új technikai felhasználót kell rögzíteni.

Ha sehogy nem akarja elfogadni, akkor érdemes felkeresni a http://www.vanenav.hu/ oldalt, mert előfordulhat, hogy a NAV szerverei akadoznak, és ezért nem sikerült az érvényesítés. Ilyenkor várni kell pár órát, és újra meg lehet próbálni.

Egyszerre több számlázóban is meg lehet adni ugyanazokat az adatokat, csupán arra kell figyelni, hogy azonos számla előtagú és sorszámú számla ne készüljön. Tehát, ha van egy másik számlázóban XXX002-es sorszámú számlád, akkor itt már nem lehet XXX002-es sorszámú számlád. 

 

Ha még nincs Technikai felhasználód, akkor regisztrálni kell a NAV online számla rendszerébe itt https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start

Miután sikerült regisztrálni, és bejelentkezni, ezen az oldalon https://onlineszamla.nav.gov.hu/home kattintsunk a Felhasználók menüpontra, vagy ide: https://onlineszamla.nav.gov.hu/felhasznalok

Ezután kattintsunk a zöld színű Új felhasználó gombra, vagy ide: https://onlineszamla.nav.gov.hu/felhasznalok/uj

Majd a Technikai felhasználó gombra, vagy ide: https://onlineszamla.nav.gov.hu/felhasznalok/uj/technikai

Adjunk meg egy jelszót, erősítsük meg, majd válasszuk ki a kapcsolattartás nyelvét. 

Ezután a jogosultságok kezelésénél pipáljuk ki a Számlák kezelését és a Számlák lekérdezését.

Ezután kattintsunk a zöld Mentés gombra.

Ezután kattintsunk a Kulcsgenerálás feliratra. 

Meg fog jelenni két új mező XML aláírókulcs és XML cserekulcs néven.

Ezután másoljuk ki a  Felhasználónevet, az XML aláírókulcsot és az XMl cserekulcsot. Ezek random számokból és betűkből álló szövegek.

Ezeket az adatokat (Technikai felhasználónév, Jelszó, Aláíró kulcs, Cserekulcs) meg kell adni a BizXperten belül, ha a jobb felső sarokban a NAV/ÁNYK gombra kattintasz, majd a Technikai felhasználóra. Ha megadtad, akkor kattints a Mentés gombra, és ha minden rendben van, akkor megjelenik, hogy “Sikeres technikai felhasználó beállítás”, majd az ablak bezárul, és küldi a számlákat a NAV felé, amiket meg is nézhetsz a NAV/ÁNYK->Számla státusz lista menüpont alatt.

Ha valami miatt nem fogadja el az adatokat, akkor a következőket kell ellenőrizni.
– megfelelő jelszót adtál-e meg,
– nem-e került szóköz valamelyik mezőbe,
– a megfelelő adószámhoz tartozik-e a technikai felhasználó
– a NAV oldalán a technikai felhasználónál a Számlák kezelése és Számlák lekérdezése jog be van-e állítva.
-Amennyiben mindent rendben találtál, érdemes új jelszót generálni a NAV oldalán a technikai felhasználóhoz, majd újra generálni a kulcsokat. Ha így sem sikerül, akkor új technikai felhasználót kell rögzíteni.

Ha sehogy nem akarja elfogadni, akkor érdemes felkeresni a http://www.vanenav.hu/ oldalt, mert előfordulhat, hogy a NAV szerverei akadoznak, és ezért nem sikerült az érvényesítés. Ilyenkor várni kell pár órát, és újra meg lehet próbálni.

5. Lépés: Kész

Készen vagy, használhatod a BizXpertet, élvezd a gyors, ingyenes és gondtalan számlázást!