BizXpert tudásbázis

Hogyan tudok ajánlatot rögzíteni?

Hogyan tudok díjbekérőt rögzíteni?

Hogyan készíthetek számlát az ajánlatból?

Hogyan tudom törölni az ajánlatokat?

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Honnan tudom letölteni az appot?

Az app is ingyenes?

Az appal is ugyanúgy lehet számlázni, mint az asztali verzióval?

Nem indul el az app, csak fehér képernyő jön be, mi a teendő?

500-as hibakódot ír ki az, mi a teendő?

Nem tudok, az appal nyomtatni, miért?

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Cégem adatai

Jelszócsere

Regisztrációs e-mail cím csere

Könyvelői hozzáférés

Főkönyvi feladás

Mértékegységek kezelése

Projektek kezelése

Partnerkategóriák

Termékár beállítás

Termékkategóriák

Számla előtag módosítás

Számla sablon kiválasztása

Számla fejléc beállítása

Számlák levelezési beállítása

Megjegyzések szerkesztése

Hogyan tudja egyszerre több munkatársam is használni?

Vannak kezelhető jogosultságok?

Lehet egyszerre több gépen/telefonon is használni?

Hogyan tudom törölni a regisztrációm?

500-as hibakód

Elfelejtettem a jelszavam

Azt írja, hogy ezzel az e-mail címmel már van regisztrálva fiók

Könyvelő vagyok, és nem tudom a jelszavam

Nem jött meg a könyvelői hozzáférésem

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Hogyan tudok mínuszos összeget feltüntetni a számlán?

Sikertelen volt a számla feltöltése a NAV felé, mi a teendő?

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

Teszt

A számlázó bejelentéshez az XML nem töltődik le, csak tölt

Elrontottam egy számlát, és szeretném kitörölni, hogyan kell?

Kezdő lépések

Regisztráció menete

A BizXpert online számlázó programba regisztrálni a program főoldalán rá kell kattintani a Regisztrálás gombra.

Ezután rákerülünk a regisztrációs oldalra, ahol a regisztráció során semmilyen cégadatot nem szükséges megadnunk, elegendő a „keresztnevünk”, „e-mail címünk” és a fiókhoz tartozó „jelszó”. Adataink megadása után el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket, és az Adatkezelési nyilatkozatot, valamint ha szeretnénk értesülni az újdonságokról, akkor a itt feliratkozhatunk a Hírlevélre is, amiről bármikor szabadon leiratkozhatunk.

Ezután már csak az “Új BizXpert fiók” gombra kell kattintani, és már bent is vagyunk a számlázóban.

Regisztráció mobil Appal​

Először le kell tölteni az Appot.

Android készülék esetén INNEN

IOS készülék esetén INNEN

Ezután megnyitjuk az appot, és egyből a regisztrációs résznél találjuk magunkat (lejjebb görgetve lehet bejelentkezni, ha már van fiókunk) ahol a regisztráció során semmilyen cégadatot nem szükséges megadnunk, elegendő a „keresztnevünk”, „e-mail címünk” és a fiókhoz tartozó „jelszó”. Adataink megadása után el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket, és az Adatkezelési nyilatkozatot, valamint ha szeretnénk értesülni az újdonságokról, akkor a itt feliratkozhatunk a Hírlevélre is, amiről bármikor szabadon leiratkozhatunk.

Ezután már csak az “Új BizXpert fiók” gombra kell kattintani, és már bent is vagyunk a számlázóban.

Belépés a fiókba

Amennyiben már rendelkezünk élő fiókkal akkor a program főoldalán keresztül, a Belépés gombra kattintva be tudunk lépni az e-mail cím és jelszó megadása után.

Mobil app esetén, a regisztrációs mezők után, van a bejelentkezési lehetőség, szintén e-mail cím és jelszó megadásával.

Milyen eszközön érhető el?

A BizXpert elérhető számítógépen, akár Windows, akár IOS operáció rendszert használunk. Telefonról pedig Android és IOS rendszerből is elérhető, akár böngészőből, akár appból nyitjuk meg.

Ajánlott böngészők a zavartalan működés érdekében: Google Chrome, Firefox.

Szükséges-e telepíteni?

A BizXpert böngészőből érhető el, így telepíteni nem kell, tehát nincs megszabott minimális rendszerigénye.

Milyen cégadatokat kell megadnom, ha nem vagyok cég?

Ilyenkor a Cégnévhez a saját nevedet kell megadni, minden más adathoz pedig azt amit kér a mező.

KATA-s vagyok, miket kell beállítanom?

Ha KATA-sok vagyunk, akkor a Beállítások->Általános beállítások->Cégem adatai-n belül be kell pipálni a Kiasdózó/KATA négyzetet. Ezáltal megjelenik egy KATA 2020 fül, ahol a KATA modult érhetjük el. Ezenkívül rákerül a számlára a kötelezően feltüntetendő Kisadózó felirat is.

Ha Egyéni vállalkozók is vagyunk, akkor ezt a négyzetet is be kell pipálni, és akkor megjelenik az “Adóazonosító jel” és az “E.V. nyilvántartási szám” mező, ahol megadhatjuk ezeket az adatokat is.

A KATA modulnál megadhatjuk az azévi KATA kezdeti dátumát. Ha már úgy kezdtük az évet, hogy KATA-sok vagyunk, akkor alapértelmezetten a január 1 lesz beállítva.
Itt láthatjuk, hogy mennyi van még hátra a 12 milliós keretből, és hogy eddig mennyit számláztunk ki.

FONTOS! Az adózási szabályoknak megfelelően, ide csak azok a számlák kerülnek jóváírásra, amelyek ki lettek egyenlítve, ugyanis amíg nem érkezik meg a pénz, addig a számlán lévő összeg nem számít bele a KATA keretünkbe.

Ugyanitt hozzáadhatjuk a nem BizXpertel kiszámlázott számlák összegét is, így ezeket is beleszámíthatjuk a KATA keretünkbe.

Ha túlléptük a KATA keretünket, akkor a program azt is kiszámolja nekünk, hogy mennyi lesz az extra adó mértéke.

NAV tudnivalók

Kötelező teendők a NAV felé

Ha számlatömb helyett számlázót használunk, akkor azt be kell jelenteni a NAV felé.
Ehhez letölthetünk egy számlázó bejelentő fájlt a BizXpertből miután kitöltöttük cégadatainkat. Ezt a fájlt a jobb felső sarokban lévő NAV/ÁNYK fülön belül a Számlázó bejelentése gombra kattintva érhetjük el. Itt meg kell adni a program használatának a kezdetét. Ha nem tudjuk, mikor kezdtük el használni a programot, akkor a mai napot, vagy a BizXperten belül első kiállított számla dátumát kell megadni.

Miután megszereztük az XML kiterjesztésű fájlt (EDGE böngészőn nem mindig töltődik le, ezt érdemes Chrome, vagy Firefox-al csinálni), elküldhetjük a könyvelőnknek, aki bejelenteni nekünk a számlázót.

Ha mi inkább magunk jelentenénk be, akkor ehhez szükségünk lesz az ÁNYK (Általános Nyomtatvány Kitöltő) nevű programra, amit IDE kattintva lehet letölteni. Telepítés után megnyitjuk az ÁNYK-t és bal felül a Szervíz menüpont alatt az Egyedi importálással kikeressük a letöltött XML fájlt, és egyszerűen megnyitjuk.

Ezután minden adat kitöltődik, nekünk már csak az Kapcsolattartó nevét és elérhetőségét kell megadnunk. Ez azért nem töltődik ki automatikusan, mert előfordulhat, hogy egy cégnek van kinevezett képviselője, és abban az esetben az Ő a kapcsolattartó.
Ezenkívül még a címünket kell szétbontani, mert az utca-házszám egy mezőbe kerül.

Ha ezzel megvagyunk, akkor fel kell küldeni az Ügyfélkapun keresztül, és készen is vagyunk, be van jelentve a számlázónk.

Ezen kívül, ha adatszolgáltatásra kötelezettek vagyunk, akkor össze kell kötni a NAV Technikai felhasználójával a számlázót, hogy automatikusan feltölthesse az adatszolgáltatásra kötelezett számlákat.
Ennek a menete:
 
1. Regisztrálunk a NAV online számlázó rendszerébe ITT
2. Létrehozunk a NAV online számlázón belül egy Technikai felhasználót (ez lesz kapcsolat a NAV és a BizXpert között)
3. Megadjuk a Technikai felhasználó adatait a BizXperten belül a NAV/ÁNYK->Technikai felhasználó menüpont alatt
4. Kész, él az adatkapcsolat
 
Más teendőnk nincs, most már nyugodtan számlázhatunk.

 

Hogyan jelentsem be a számlázót?

Ha számlatömb helyett számlázót használunk, akkor azt be kell jelenteni a NAV felé.
Ehhez letölthetünk egy számlázó bejelentő fájlt a BizXpertből miután kitöltöttük cégadatainkat. Ezt a fájlt a jobb felső sarokban lévő NAV/ÁNYK fülön belül a Számlázó bejelentése gombra kattintva érhetjük el. Itt meg kell adni a program használatának a kezdetét. Ha nem tudjuk, mikor kezdtük el használni a programot, akkor a mai napot, vagy a BizXperten belül első kiállított számla dátumát kell megadni.

Miután megszereztük az XML kiterjesztésű fájlt (EDGE böngészőn nem mindig töltődik le, ezt érdemes Chrome, vagy Firefox-al csinálni), elküldhetjük a könyvelőnknek, aki bejelenteni nekünk a számlázót.

Ha mi inkább magunk jelentenénk be, akkor ehhez szükségünk lesz az ÁNYK (Általános Nyomtatvány Kitöltő) nevű programra, amit IDE kattintva lehet letölteni. Telepítés után megnyitjuk az ÁNYK-t és bal felül a Szervíz menüpont alatt az Egyedi importálással kikeressük a letöltött XML fájlt, és egyszerűen megnyitjuk.

Ezután minden adat kitöltődik, nekünk már csak az Kapcsolattartó nevét és elérhetőségét kell megadnunk. Ez azért nem töltődik ki automatikusan, mert előfordulhat, hogy egy cégnek van kinevezett képviselője, és abban az esetben az Ő a kapcsolattartó.
Ezenkívül még a címünket kell szétbontani, mert az utca-házszám egy mezőbe kerül.

Ha ezzel megvagyunk, akkor fel kell küldeni az Ügyfélkapun keresztül, és készen is vagyunk, be van jelentve a számlázónk.

Hogyan fogja automatikusan felküldeni a számlákat a NAV-hoz?

Ha adatszolgáltatásra kötelezettek vagyunk, akkor össze kell kötni a NAV Technikai felhasználójával a számlázót, hogy automatikusan feltölthesse az adatszolgáltatásra kötelezett számlákat.
Ennek a menete:
 
1. Regisztrálunk a NAV online számlázó rendszerébe ITT
2. Létrehozunk a NAV online számlázón belül egy Technikai felhasználót (ez lesz kapcsolat a NAV és a BizXpert között)
3. Megadjuk a Technikai felhasználó adatait a BizXperten belül a NAV/ÁNYK->Technikai felhasználó menüpont alatt
4. Kész, él az adatkapcsolat, az adatszolgáltatásra kötelezett számlák automatikusan feltöltésre kerülnek

Hogyan tudom leellenőrizni, hogy biztosan feltöltődnek-e a számláim?

A BizXpert addig nem engedi a felhasználót adatszolgáltatásra kötelezett számla kiállítására, amíg nincs összekötve a NAV-al.

Onnantól kezdve, hogy össze van kötve, és állítottuk is ki adatszolgáltatásra kötelezett számlát, ezeket a NAV/ÁNYK fülön belül a Számla státusz lista oldalon tudjuk megnézni.
 
Ha nem látunk ott számlát, akkor még nincs olyan számlánk, ami adatszolgáltatásra kötelezett lenne.
Ha látunk ott számlát, és teljesen biztosak akarunk lenni abban, hogy biztosan feltöltődött, akkor be kell lépni a NAV számlázó fiókunkba, és ott kell megnézni a számlákat, hogy valóban feltöltődtek-e.

 

Hol látom a már feltöltött számlákat?

A feltöltött számlákat a NAV/ÁNYK fülön belül a Számla státusz lista oldalon tudjuk megnézni.

 

Sikertelen volt a számla feltöltése a NAV felé, mi a teendő?

Nincs más dolgunk, mint türelmesen várni, a BizXpert addig próbálkozik az újraküldéssel, amíg az végül sikeresen fel nem töltődik.

Problémát okozhat a NAV szerverének a gyengélkedése, ilyenkor érdemes lehet megnézni a http://www.vanenav.hu/ oldalt.

Viszont ha valamiért már több mint 24 órája sikertelen feltöltést jelez a rendszer, akkor azt mindenképp jelezzük a segitunk@bizxpert.hu címen

Számlázás

Hogyan állítok ki számlát?

Számla kiállításakor az első lépés a partner kiválasztása, melyre egy kattintással már be is emeli a „Vevőt”, majd megjelennek a termékek, amikre szintén egy kattintás és már fel is vettünk belőle 1db-ot a számlára.
Amennyiben többször kattintunk egy tételre, úgy a mennyisége annyiszor nő.
A számla kelte nem szerkeszthető, mert a törvény ezt írja elő.
Nyomtatáskor a bizonylatra nem kerül példányszám, mivel nem tartozik a számla kötelező elemei közé.

    

 

Új számla készítését már a rögzített számlák közül is indíthatunk. Ennek segítségével nem kell a főoldalra visszalépni és onnan indítani az új számla kiállítását.

 


A megjegyzéseknél láthatjuk a már beállított fix megjegyzést.

 Melyik ikon mit jelent?

 
A számlán szereplő tételeket az egér jobb gombjával tudjuk kijelölni. A kijelölést követően a tétel ezzel a gombbal törölhető.

 
Az ikon segítségével szerkesztésre tudjuk megnyitni a számlán szereplő kijelölt tételt. Számla mentése után erre már nincs lehetőségünk.

 
A számla nyomtatási képét nézhetjük meg.


A számlát ezzel az ikonnal menthetjük el. Fontos, hogy ezután a számla kiállítottnak minősül, a továbbiakban nem lesz szerkeszthető.

 
A számlát ezzel a gombbal küldhetjük el e-mailben a partnerünk e-mail címére. Lehetőségünk van megadni az e-mailhez Tárgyat és Üzenetet is. ha elkészült a számla, akkor a számlacsempe bal felső sarkában egy X jelzi, ha a partner még nem nyitotta meg az e-mailt, és pipa ha már megnyitotta.

 
Amennyiben
a számlát szeretnénk elmenteni és egyúttal ki is akarjuk nyomtatni,
akkor azt ezen menüpont segítségével tehetjük meg.

Amennyiben POS formátumban szeretnénk nyomtatni POS nyomtatóval, akkor azt ezzel lehetjük meg. Mobilon akkor jelenik meg az ikon, ha a nyomtatás ikonra bökünk, és akkor lehetőségünk lesz választani a hagyományos és a POS nyomtatás között.

 
Az ikon segítségével pdf formátumban tudjuk lementi számlát.

Beállíthatok egyedi számla előtagot?

Igen, beállíthatunk egyedi számlaelőtagot a Beállítások->Bizonylat beállítások->Számla előtag módosítás menüpont alatt.

Erre akkor lehet szükség, hogyha eddig egy másik számlázót használtunk, és szeretnénk folytatatni a sorszámot, vagy ha az alapértelmezett BIZX helyett saját előtagot szeretnénk.

Erre addig van lehetőség, amíg az első számlát ki nem állítjuk, utána már csak évkezdéskor dönthetjük el az év első kiállított számlája előtt, hogy folytatjuk a sorszámot, vagy elölről kezdjük.

Milyen fizetési módok vannak?

A számla kiállításkakor választhatunk Készpénz, Bankkártya, Utánvét és Átutalás között.

Alapértelmezetten a készpénzes fizetés van beállítva, amit megváltoztathatunk a Beállítások->Általános beállítások->Cégem adatai->Egyéb fül alatt.

Lehetőségünk van külön partnerhez is rendelni alapértelmezett fizetési módot, ezt a Partner szerkesztésénél a második fülnél.

Hogyan tudok kedvezményt feltüntetni a számlán?

Jelenleg csak úgy lehet külön tételként kedvezményt feltüntetni a számlán, hogyha létrehozunk egy 0 Ft-os terméket Kedvezmény névvel. Azokon a számlákon, amiken szeretnénk szerepeltetni a kedvezményt, ott hozzáadjuk a számlához a tételt, majd az árat módosítjuk a kedvezmény összegének a mennyiségére.
Mínuszos tételként pedig úgy tudjuk feltüntetni, hogyha a tétel mennyiségét módosítjuk mínuszosra.

Hogyan kapja meg a partnerem a számlát?

Három féle módon juttathatjuk el a számlát a partnerünknek a BizXperttel.

    1. A legegyszerűbb mód az, ha elküldjük neki e-mailben a “Küldés” gombbal. Ilyenkor a partner a BizXperttől kap egy e-mail benne a a számlával, külön kiemelve, hogy kitől jött, és hogy mekkora a számla befizetendő mértéke.
    2. Kinyomtatjuk és átadjuk neki, akár személyesen, akár postai módon.
    3. POS nyomtatóval kinyomtatjuk a számlát, és átnyújtjuk neki a számlát.
    4. Lementjük PDF-ként a számlát, majd a saját levelező rendszerünkből csatolva küldjük el.

Akármelyiket választjuk, a számla megtalálható lesz a BizXperten belül a Rögzített számlák között.

Hol látom a már elkészült számlákat?

Az elkészült számlákat a főoldal jobb oldalán a Rögzített számlák oldalán találjuk meg.

Hogyan lesznek hitelesek a számláim?

Az elkészült számlákat papír alapon is meg kell őrizni, mivel a BizXperttel kiállított számlák távnyomtatott számlának minősülnek, így nem kerül rájuk elektronikus hitelestés, tehát nem e-számlák.
Azonban elegendő saját részre eltárolni, a partnerünknek már nem kötelező kinyomtatva is átadni, valamint e-számla küldésére se kötelezhet minket.

Mennyi ideig kerülnek megőrzésre a számláim?

A számlákat korlátlan ideig megőrizzük.

Ki kell nyomtatnom a számlát a partneremnek?

Nem kötelező, a számlákat elküldhetjük e-mailben is a partnernek, úgy is teljes értékű lesz a partner részére.
Viszont saját magunknak ki kell nyomtatni, és papír alapon is el kell tárolni.

Milyen nyomtatóval kompatibilis?

Nincs ilyen típusú megkötés. Minden nyomtatóval jó, amelyik képes PDF fájlt nyomtatni.

POS nyomtatóval is kompatibilis?

Igen, jelenleg 80mm-es POS számla elkészítésére alkalmas a BizXpert, amit asztali számítógépről, vagy telefon/tabletről is ki lehet nyomtatni, amennyiben a böngészőből nyitjuk meg a BizXpertet.

Ajánlott POS nyomtató típus: Datecs DPP 350
Ennek a nyomtatónak és a BizXpertnek a közös működéséről ITT egy videó.

Ezen kívül bármilyen nyomtatóval kompatibilis, amelyik alkalmas 80mm-es POS nyomtatásra.

A számla érvényesítéséhez kell rá pecsét és aláírás?

Egyik se kell rá, így is teljes értékű számlának minősül.

Elrontottam egy számlát, és szeretném kitörölni, hogyan kell?

A már kiállított számlákat semmilyen módon nem lehet módosítani, se törölni, mivel ezt a Magyar törvények nem engedélyezik. Ha elrontottunk egy számlát, akkor sztornózzuk le.

Hogyan tudok számlát sztornózni?

Számlát úgy tudunk sztornózni, hogyha a rögzített számláknál kikeressük a sztornózandó számlát, majd a az egeret a számlára ráhúzzuk, és megjelenik a sztornó felirat. Arra rákattintunk, majd megerősítés után sztornózódik a számla, és elkészül a sztornószámla is.

Hogyan tudok számlát kiegyenlíteni?

Számlát úgy tudunk kiegyenlíteni, hogyha a rögzített számláknál kikeressük a kiegyenlítendő számlát, majd a az egeret a számlára ráhúzzuk, és megjelenik a Kiegyenlít felirat. Arra rákattintunk, majd rákerülünk a kiegyenlítés oldalára, ahol lehetőségünk van részkiegyenlítésre is (ha több részletben érkezne az összeg), és a bankszámlaszámot is megadhatjuk (opcionális). Fontos, hogy mobilon/appon csak teljes kiegyenlítésre van lehetőség, de ez asztali gépen bármikor módosítható, mentés után is.

A kiegyenlítetlen számlák narancssárgák, és a kiegyenlítés után zöld színük lesz.

 

Hogyan tudok devizában számlázni?

A BizXpert a magyar piacra lett optimalizálva, így semmilyen külföldi számlázásra nem alkalmas. Szerencsére van egy kiváló számlázónk, ami mindent tud amit a BizXpert is, és emellett tele van olyan hasznos funkciókkal is, mint például a devizás számlázás, külföldi partner hozzáadása, és az idegen nyelvű számla kiállítása.
A Kulcs-Üzletről további információkért kattints IDE.

Hogyan tudok e-számlát kiállítani?

A programból elektronikus számla kiállítására nincs lehetőség. A számlák távnyomtatott számlának minősülnek, az Áfa tv. 259. § 5. pontjának elektronikus számla fogalma alapján az Áfa tv. alkalmazásában az e-mailben elküldött és befogadott PDF állomány is a NAV által elfogadottnak minősül.

Tehát, ha e-mailben küldjük ki a számlát a partnernek az is tökéletes, csupán nekünk kinyomtatva is meg kell őrizni, mert kérheti a NAV.

Partnerkezelés

Hogyan tudok új partnert rögzíteni?

Az új partnerre kattintva tudunk új partnert felrögzíteni, ahol a főbb adatait tudjuk megadni (név, cím, adószám, e-mail cím, stb.).

A másik fülön egyéb adatokat adhatunk meg, mint például fizetési mód amiben a partnerünkkel megállapodunk, megjegyzések (ezeket a megjegyzéseket csak mi látjuk, nem kerül rá a számlára), illetve kategóriába is tudjuk sorolni, melyet akár a „+” jelre kattintva létre is tudunk hozni. A weboldal mellett lévő ikonra  kattintva megnézhetjük a partnerünk weboldalát.

Amennyiben partnerünk magánszemély akkor a felvitelkor, vagy a már rögzített partnernél a felső részen állítsuk be, hogy magánszemély.  EZ NAGYON FONTOS, mert a NAV ez alapján kéri be a számlákat, és ha nem állítjuk be, akkor olyan számlák is feltöltésre kerülhetnek, amiket nem kellett volna feltölteni. Hiba/figyelmetlenség esetén nem lesz nagy baj, mert nagy valószínűséggel a NAV vissza fogja küldeni hibára hivatkozva.

Új partner felvitelét már a rögzített partnereink közül is indíthatjuk. Ennek segítségével nem kell a főoldalra visszalépni és ott az új partner felvitelre kattintani.

Tudok külföldi partnert rögzíteni?

A BizXpert nem kezel külföldi partnereket, csak magyar címet, és magyar adószámot fogad el, így erre nincs lehetőség. Azonban van egy másik számlázónk a Kulcs-Üzlet, ami mindent tud, amit a BizXpert is, és emellett már kezelhetőek külföldi partnerek, és rengeteg más hasznos funkció is van benne.

Amennyiben érdekli a Kulcs-Üzlet, a további funkciók listáját megtekintheti ITT.

Hogyan tudok partnert törölni?

Partnert úgy lehet törölni, hogyha a rögzített partnereknél kiválasztjuk a törölni kívánt partnert, és rákattintunk a Törlés feliratra.

Ezután egy megerősítés után, a partnerünk törölt állapotú lesz, tehát nem lesz látható. Ezt azt is jelenti, hogy a rendszerből nem törlődik véglegesen, továbbra is megtekinthető, és visszaállítható lesz, hogyha a szűrésnél bepipáljuk a Törölve négyzetet. Ilyenkor feketén “Törölve” felirattal megjelennek a törölt partnerek.

 

Új partner hozzáadásakor azt írja, hogy ezzel az adószámmal már van partner, pedig töröltem, miért?

A partnerek csak törölt állapotúak lesznek törlés esetén, de véglegesen nem törlődnek. Ilyenkor a rögzített partnerek oldalán a szűrésnél be kell pipálni a Törölve négyzetet, és akkor feketén “Törölve” felirattal megjelennek a törölt partnerek. A visszaállítani kívánt partnerre rá kell húzni az egeret, és megjelenik egy “Visszaállít” felirat, amivel vissza lehet állítani a partnert, és újra aktív lesz.

Mindig újra fel kell vinnem a partner adatait, vagy lementi a rendszer?

A partner adatait  elegendő csak egyszer felvinni, és utána örökre megjegyzi a rendszer. Ezek után már csak egy kattintással rá lehet hívni minden adatát a számlára. A BizXpert ennyire egyszerű!

Maximum hány partnerem lehet?

Nincs felső korlát. Korlátlan mennyiségű partnert hozzá lehet adni, korlátlan mennyiségű terméket is hozzá lehet adni, és korlátlan mennyiségű számlát ki lehet állítani.

Hogyan tudom módosítani a meglévő partner adatait?

Partnert úgy lehet módosítani, hogyha a rögzített partnereknél kiválasztjuk a módosítani kívánt partnert, és rákattintunk a Megnyit feliratra.

Készletkezelés

Hogyan tudok új terméket rögzíteni?

Az Új termékre kattintva kezdhetjük meg a termékek/szolgáltatások rögzítését.

Megadhatunk itt is kategóriát a terméknek/szolgáltatásnak, melyet a „+” jelre kattintva akár itt is felrögzíthetünk, viszont külön raktárakat nem tudunk megadni, a program egyben kezeli a termékeket.

 

A mértékegységeknél is van lehetőségünk újat felvinni a „+” jelre kattintva amennyiben nem lennének megfelelő számunkra a már berögzített egységek.

 

Amennyiben készletgazdálkodást is alkalmazunk, úgy a készletgazdálkodás gombot állítsuk jobbra és már meg is adhatjuk a minimális készletszintet, nyitókészletet és a beszerzési árát a terméknek.

Új termék, vagy szolgáltatás rögzítését már a felvitt termékek és szolgáltatások közül is indíthatjuk. Ennek segítségével nem kell a főoldalra visszalépni és ott az új termék illetve szolgáltatás felvitelre kattintani.

Tudok szolgáltatást is rögzíteni?

Az egyszerűség kedvéért a felvitt tételeket a BizXpert Terméknek nevezi, így  a szolgáltatásokat is.

Ezen nem fog bezavarni sehol, a számlán se jelenik meg a Termék megnevezés, csupán ez  a rendszeren belüli elnevezése.

Ezt azt jelenti, hogy Új termék rögzítésével lehet hozzáadni a szolgáltatást is.

Hogyan tudok terméket törölni?

Terméket úgy lehet törölni, hogyha a rögzített partnereknél kiválasztjuk a törölni kívánt partnert, és rákattintunk a Törlés feliratra.

Ezután egy megerősítés után, a Termékünk törölt állapotú lesz, tehát nem lesz látható. Ezt azt is jelenti, hogy a rendszerből nem törlődik véglegesen, továbbra is megtekinthető, és visszaállítható lesz, hogyha a szűrésnél bepipáljuk a Törölve négyzetet. Ilyenkor feketén “Törölve” felirattal megjelennek a törölt termékek.

Új termék hozzáadásakor azt írja, hogy ezzel a termékkóddal már van termék, miért?

Azért, mert azzal a termékkóddal már van megadva termék. Előfordulhat, hogy a törölt termékek között van.

Azonban ez csak egy figyelmeztető felirat, a Mentésre kattintva létre lehet hozni azonos termékkódokkal is termékeket, azonban ez nem ajánlott a könnyebb adminisztráció és készletkezelés érdekében.

Mindig újra fel kell vinnem a termék adatait, vagy lementi a rendszer?

A termék adatait  elegendő csak egyszer felvinni, és utána örökre megjegyzi a rendszer. Ezek után már csak egy kattintással rá lehet hívni minden adatot a számlára. A BizXpert ennyire egyszerű!

Maximum hány termékem lehet?

Nincs felső korlát. Korlátlan mennyiségű terméket hozzá lehet adni, korlátlan mennyiségű partnert is hozzá lehet adni, és korlátlan mennyiségű számlát ki lehet állítani.

Hogyan tudom módosítani a meglévő termék adatait?

Terméket úgy lehet módosítani, hogyha a rögzített termékeknél kiválasztjuk a módosítani kívánt terméket, és rákattintunk a Megnyit feliratra.

Hogyan tudom növelni a készletem?

Ha kezelünk a készletet a terméknél, akkor úgy lehet növelni a készletmennyiségét, hogyha Új beszerzésként hozzáadjuk a terméket. Akár fotót is csatolhatunk a beszerzés mellé.

Hogyan tudom csökkenteni a készletem?

Egyszerűen úgy, hogyha számlát állítunk ki. Ahány darabot számlázunk ki az adott termékből, annyival fog csökkenni a készlet.

Beszerzések kezelése

Hogyan tudok beszerzést rögzíteni?

Bevételezésnél az első lépés az partner kiválasztása, melyre egy kattintással már be is emeli a bizonylatra mint „Szállító”, majd megjelennek a termékek, amikre szintén egy kattintás és már fel is vettünk belőle 1db-ot. Amennyiben többször kattintunk egy tételre, úgy a mennyisége annyiszor nő.

Új beszerzés készítését már a rögzített beszerzések közül is indíthatunk. Ennek segítségével nem kell a főoldalra visszalépni és onnan indítani a bevételezést.

Költségszámla esetén előfordulhat, hogy olyan tételt szeretnénk szerepeltetni a számlán, ami saját termékeink listájában nem szerepel és mivel egy-egy előfordulásról van szó, nincs is értelme termékeink között rögzíteni. Ennek érdekében került kialakításra a szűrő alatt egy gomb, aminek segítségével anélkül tudunk tételt rögzíteni számlára, hogy azt a tételt a terméklistába is elmentenénk. A gomb az„Új beszerzés hozzáadása” nevet viseli:

Kötelező rögzíteni a beszerzéseimet?

Nem kötelező, csupán egy lehetőség, hogy a felhasználó minél tisztábban átláss az üzletének a bevételei mellett a kiadásait is.

Hogyan tudom törölni a beszerzéseimet?

Beszerzést úgy lehet törölni, hogyha a rögzített beszerzéseknél kiválasztjuk a törölni kívánt beszerzést, és rákattintunk a Törlés feliratra.

A beszerzések törlése végleges, nem visszavonható.

Nem találod amit keresel? Akkor tedd fel itt a kérdésed