GYIK

NAV információk

 

Július elsejétől a NAV-nak automatikusan le kell jelentenem a számláimat 100.000 Ft adótartalom felett. Ezt tudni fogja a rendszer?

A rendszer le van fejlesztve a NAV összekötésre. A szükséges lépéseket elvégezve, a BizXpert automatikusan küldi az adatokat a NAV-felé. A lépésekről itt olvashat bővebben: https://www.kulcs-soft.hu/nav

Program használatának lejelentése a NAV felé

A Beállítások menüben a Névjegy pont alatt minden a bejelentéshez szükséges adatot meg lehet találni ami a bejelentéshez szükséges.

A lejelentést Online Számlázó Rendszerként kell megtenni.

Hogy tudom a NAV felé lejelenteni a számlákat?

A 2018.07.01-jétől életbe lépő NAV online adatszolgáltatási jogszabály bevezetésével azon számlák, melynek ÁFA tartalma 100.000 Ft, vagy a feletti, automatikusan lejelentésre kerülnek a programon keresztül.

100.000 Ft alatti ÁFA tartalmú számlákat a régi módszer szerint kell lejelenteni. A Beállítások / NAV adatszolgáltatás / NAV xml menüpontban van erre lehetőség.

A cím nincs NAV kompatibilis bontásban, hogyan jelenthetem le így a számláimat?

A NAV által előírt sémában 3 kötelező mező van, ez az irányítószám, a település és a közterület neve.

NAV regisztráció

A 2018.07.01-jén bevezetésre kerülő NAV online bekötés azt jelenti, hogy innentől a 100.000 Ft ÁFA, vagy a feletti tartalommal rendelkező számlákat automatikusan küldi a rendszerünk manuális beavatkozás nélkül a NAV-nak, ha számlázó programmal számláznak.

A NAV regisztrációról és a folyamatról bővebben tájékozódhatsz az alábbi linkre kattintva.

http://www.kulcs-soft.hu/hogyan-kell-regisztralnia-a-nav-oldalan


NAV-bekötés július 1-jétől – így regisztráljon néhány lépésben a NAV Online Számla rendszerébe.

Elakadt a regisztráció folyamata közben? Információra lenne szüksége, de nem tudja kihez forduljon? Mi segítünk Önnek, kövesse néhány lépésünket a sikeres regisztrációért.

1. Regisztrálja a cég  törvényes képviselője a vállalkozást, valamint az Elsődleges felhasználót a NAV Online Számla Rendszerébe. Ehhez látogasson el az https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalra is. A sikeres regisztrációhoz a vállalkozás törvényes képviselőjének Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie.

Amennyiben további információra lenne szüsége, tájékozódjon a NAV forródrótján, az alábbi telefonszámon:


1819,

 vagy a nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes oldalon.

2. Hozzon létre minimum egy technikai felhasználót. Technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre, a “FELHASZNÁLÓK” oldalon az “ÚJ FELHASZNÁLÓ” panel kijelölése után a “TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ” opcióra kattintva. A technikai felhasználó szerepe létfontosságú a zökkenőmentes kommunikáció érdekében a számlázó szoftver és a NAV Online Számla rendszere között.

A működéshez friss Windows verzió szükséges, mivel az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt a NAV Online Számlázó Rendszere által nem támogatott, nem kommunikálnak egymással. Az ezeken elfutó böngészők nem alkalmasak az adatszolgáltatásra, mivel a biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Amennyiben részletesebb útmutatóra van szüksége, kérem kattintson az alábbi linkre és ezen belül a bővebb információk megtekintésére, ahol képernyőfotókkal ábrázolva segítjük a regisztráció folyamatát.

http://www.kulcs-soft.hu/nav

Legolvasottabb cikkünk az 5 leggyakoribb kérdésről szól a számlázó bekötéssel kapcsolatban:

http://szamlaexpert.blog.hu/2018/06/14/az_5_leggyakoribb_kerdes_a_nav-bekotessel_kapcsolatban

Egy NAV bekötés kisokost is találtok a Kulcs-Soft oldalán, ahol szintén hasznos információkat tudtok olvasni, röviden:

http://www.kulcs-soft.hu/hirek/nav-bekotes-tulelo-kisokos

NAV-bekötés: Technikai felhasználó

A technikai felhasználó szerepe létfontosságú a zökkenőmentes kommunikáció érdekében a számlázó szoftver és a NAV Online Számla rendszere között.

A működéshez friss Windows verzió szükséges, mivel az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt a NAV Online Számlázó Rendszere által nem támogatott, nem kommunikálnak egymással. Az ezeken elfutó böngészők nem alkalmasak az adatszolgáltatásra, mivel a biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Amennyiben részletesebb útmutatóra van szükséged kövesd az alábbi pontokat, ahol képernyőfotókkal ábrázolva segítjük a regisztráció folyamatát.

Technikai felhasználó megadása a szoftveren belül



 

Az adatszolgáltatás teljesítéséhez szükséges rögzíteni a NAV által biztosított technikai felhasználó adatokat.

Ezt a következő módon lehet megtenni:

Beállítások ikon (narancssárga fogaskerék) -> NAV adatszolgáltatás opció -> Technikai felhasználó



Itt lehet megadni a NAV-hoz regisztrált Technikai felhasználó adatait

 

A technikai felhasználó adatainak megadása után minden adat látható lesz, hogy a későbbiek folyamán ellenőrizhető legyen a NAV online számla oldalán lévő adatokkal.

Kezdeti lépések, fennakadások

 

Milyen elérhetőségeken tudok kérdezni a program használatával kapcsolatban?

A programon belül a jobb felső sarokban lévő beállítások ikonra kattintva az “Írj nekünk” fül segítségével, vagy a segitunk@bizxpert.huelérhetőségre küldött levéllel, a +3613365318-as telefonszámot felhívva, vagy az oldalon elérhető „Jivochat” segítségével. 

Kiállítottam két számlát teszt gyanánt, lehet töröltetni az adatbázisból, hogy üresen tudjam elkezdeni az éles használatot?

Erre nincsen lehetőség, a programban kiállított számlák NAV bejelentés kötelezettek. Csak a teljes regisztrációt tudjuk törölni. A már létrehozott teszt számlákat ebben az esetben stornózni kell.

A program tesztelését az erre a célra létrehozott DEMÓ adatbázisban van lehetőség kipróbálni.


Hogyan tudom törölni a fiókomat?

Meglévő fiók törléséhez az alábbi adatokra van szükségünk:

·        bejelentkezési e-mail cím

·        regisztráció dátuma

·        ügyfél név

·        cégnév (ha van)

·        írásos indoklás a törlésről

Ha megérkezik ez a kérelem akkor 3 napon belül kiküldünk egy megerősítő e-mailt, hogy „biztosan szeretné töröltetni a fiókját”, ezután a megerősítő válasz után 3 napon belül töröljük a fiókot.

Meddig marad ingyenes a regisztráció?

Regisztrálni minden esetben ingyenesen lehet. A program a jelenlegi funkciókkal ingyenes marad.

Hogyan jutok vissza a főoldalra?

A BizXpert feliratra kattintva visszalép a program a főoldalra.

Applikáció

 

A telefonra letöltöttem az applikációt, de nem tudok bejelentkezni, mi lehet a probléma?

A letölthető applikációk közül a magyar nyelvűt kell választani, mert van nemzetközi verziója is a Bizxpertnek.

Magyar verziók a következő:

Android eseten:



iOS esetén:

Fiókkal kapcsolatos információk

 

Hogy tudom megváltoztatni a céges adataimat?

A jobb felső sarokban található Beállítások ikonra kattintva a Cégem adatai opciót választva tudjuk megváltoztatni az adatokat.

Illetve a középen található cégnévre kattintva is a cégadatok szerkesztése ablak jön elő.

Hol tudom megváltoztatni a belépési adataimat?

Bejelentkezési e-mail cím változtatására nincs lehetőség, viszont a jelszót a „Jelszócsere” menüpontban módosíthatjuk.

Magán e-mail címmel regisztráltam, de a bizonylataimon a céges e-mail címet szeretném használni. Van erre lehetőségem?

A „Cégadataim” menüpontban tudjuk átírni a megjeleníteni kívánt e-mail címet.

Termékkezeléssel kapcsolatos kérdések

 

Meg tudok-e adni további mértékegységet a programban?

Igen, minden további nélkül. (Beállítások – Mértékegységek – Mértékegységek felvétele)

Van lehetőség adatok importálására?

A programba semmilyen adat importálására nincs lehetőség.

Szeretnék vonalkódot, cikkszámot és/vagy VTSZ számot megadni a termékhez. Hol tudom megtenni?

A termék ezen adatainak megadására és a számlán való megjelenítésére nincs lehetőség.

Hogyan lehet a termék egységárát nem egész számmal rögzíteni?

A Beállítások / Termék beállítások / Termékár beállítás menüpontban adható meg, hogy hány tizedesjegyig (max. 4) kezelje a program.

Számlázással kapcsolatos kérdések

 

Ki tudok-e állítani a programban devizás számlát?

A programban csak forintos számlák kiállítására van lehetőség.

Hogyan tudok számlát sztornózni?

A Rögzített számlák menüben ki kell keresni a kívánt számlát és a sztornó gomb megnyomása után van erre lehetőség.

Tudok-e másik számlasablont választani?

Igen, a beállításokon belül a számla sablon menüpontra kattintva választhatod ki a számodra szimpatikus számlaképet.

Hogyan tudok minuszos számlát kiállítani, vagy minuszolni egy tételt a számláról?

Számlán a tétel felvitelénél a mennyiségi egységet negatív előjellel megadva lehetséges.

Tudok e-számlát küldeni a programmal?

A programból elektronikus számla kiállítására nincs lehetőség. A számlák távnyomtatott számlának minősülnek, az Áfa tv. 259. § 5. pontjának elektronikus számla fogalma alapján az Áfa tv. alkalmazásában az e-mailben elküldött és befogadott .PDF állomány is a NAV által elfogadottnak minősül.

Hol tudok az átutalásos fizetési módhoz határidőt rendelni?

Fizetési mód felvételére nincs lehetőség, de a számlán meg tudja adni a fizetési határidőt.

Nem tudom letölteni a távnyomtatott bizonylatot, mit csinálja?

Intranetet használók esetén: ha nem tudja letölteni a bizonylatot távnyomtatásakor, a tűzfalon át kell engedni a szamlazo.bizxpert.hu domaint. Ezután a távnyomtatott bizonylatokat le tudja tölteni.

Több fiók/cég kezelése

 

Lehet-e több BizXpert fiók egy céghez?

Lehetőség van erre, ugyanis több email címmel való regisztráció esetén a programbanminden fiókhoz beállítható ugyanaz a cég. Azonban egy email címhez/regisztrációhoz nem kapcsolható több cég.

Azonban arra is kell figyelni, hogy amennyiben ezt az opciót választjuk, minden fióknál a számla előtagját különbözőre állítsuk.


Lehet több céget kezelni egy BizXpert fiókban?

Jelenleg csak egy cég rendelhető egy fiókhoz.

Felhasználó kezelés

 

Van-e a programban felhasználó kezelés?

Nincs, több felhasználó kezelése nem megoldott.

Egyszerre lehet-e két felhasználó a programban, különböző eszközről?

Igen, megoldható hogy több helyről, eszközről egyazon időben a regisztrált felhasználóval többen használják a programot.